Gry i zabawki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(97)
Forma i typ
Książki
(27799)
Proza
(4807)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(529)
Publikacje popularnonaukowe
(285)
Poradniki i przewodniki
(188)
Gry i zabawki
(97)
Poezja
(173)
Komiksy i książki obrazkowe
(152)
Publikacje dydaktyczne
(108)
Publikacje naukowe
(88)
Audiobooki
(50)
Publikacje religijne
(42)
Czasopisma
(37)
Publikacje fachowe
(29)
Albumy i książki artystyczne
(15)
Dramat (rodzaj)
(13)
Publikacje informacyjne
(9)
Druki ulotne
(8)
Mapy
(7)
Książka
(6)
Ksiażki
(4)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje promocyjne
(3)
Muzyka
(2)
Dramat
(1)
Fotografie
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Ksiazki
(1)
Ksiązki
(1)
Ksiąźki
(1)
Książk
(1)
Książki obrazkowe
(1)
KsiążkiProza
(1)
Literatura faktu eseje publicystyka
(1)
Literatura faktu, eseje , publicystyka
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystka
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka648
(1)
Literatura faktu, seje, publicystyka
(1)
Obiekty trójwymiarowe
(1)
Powieść
(1)
Programy komputerowe
(1)
Programy radiowe i telewizyjne
(1)
Publikacje popularnonaukoweLiteratura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
wypożyczone
(55)
dostępne
(38)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(8)
Kłos Joanna
(7)
Traczykowski Grzegorz
(4)
Czuba Sławomir
(3)
Dudek Marcin
(3)
Knizia Reiner
(3)
Fabiański Wiktor
(2)
Gamrot Magda
(2)
Głowińska Anita
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Król Magdalena
(2)
Michaud Laura
(2)
Miyano Kaya
(2)
Moon Alan R
(2)
Rutowska-Leśniewska Monika
(2)
Rzepecka Joanna
(2)
Szewczyk Michał
(2)
Szymanowicz Maciej
(2)
Agnieszka Kupczyk
(1)
Andreani Jean-Francois
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Baranowska Natalia
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Blanchot Denis
(1)
Blum Ulrich
(1)
Budzyń Anna
(1)
Bukowski Adam
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Campbell Dave
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chatterton Chris
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Cywińska Anna
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Dziubak Emilia (1982- )
(1)
Erdt Markus
(1)
Fiore Christian
(1)
Furmanczyk Krzysztof
(1)
Galińska Barbara
(1)
Gille-Naves Guilaime
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Happel Knut
(1)
HeedtChristof
(1)
Herman Michael
(1)
Jakubik Hartwig
(1)
Jantner Janos
(1)
Jasionowski Maximilian
(1)
Joopen Peter-Paul
(1)
Kobbert Max J
(1)
Kortas Paulina
(1)
Kramer Wolfgang
(1)
Kreowski Klaus (1954- )
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
López Carlos
(1)
Madaj Karol
(1)
Malesińska Marta
(1)
Marek Antoniak
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Milewski Piotr
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Mrożek Kamila
(1)
Murawska Iwona
(1)
Murmak Filip
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
Nowakowska Magdalena
(1)
O'Connor Rory (1973- )
(1)
Odorowicz Bartosz
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Patryk Blok
(1)
Piotr Kania
(1)
Polouchine Igor
(1)
Przybył Marta (1982- )
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Reiner Knizia
(1)
Rimm Agnieszka
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Santisteban Santi
(1)
Schmider Nina
(1)
Sistrunk Michael
(1)
Skowron Martyna
(1)
Smith Shane
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Szafran Magdalena
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Tarczykowski Grzegorz
(1)
Tomasz Kołodziejczak
(1)
Tomaszewski Jan
(1)
Torres Djib
(1)
Torres Régis
(1)
Vlaada Chvatil
(1)
Vogt Rolf
(1)
Vohwinkel Franz
(1)
Witkowska Katarzyna
(1)
Woźniak Łukasz
(1)
Wróblewska Aneta
(1)
Zawistowski Andrzej (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(50)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Niemcy
(1)
Język
polski
(97)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(74)
6-8 lat
(46)
Młodzież
(44)
9-13 lat
(34)
14-17 lat
(28)
Dorośli
(28)
0-5 lat
(23)
5 lat
(4)
Rodzice
(3)
8 lat
(2)
18+
(1)
4 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pucio (postać fikcyjna)
(6)
Percepcja wzrokowa
(4)
Motoryka mała
(3)
Współzawodnictwo
(3)
Zabawa
(3)
Astronauci
(2)
Czarodzieje
(2)
Gra słów
(2)
Gra zręcznościowa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Kolonizacja kosmosu
(2)
Korekcja mowy
(2)
Koty
(2)
Kurnik
(2)
Magia
(2)
Minecraft
(2)
Spryt
(2)
Zabawki edukacyjne
(2)
Antonimy
(1)
Arystokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry towarzyskie
(1)
Język polski
(1)
Kalambury
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Kreatywność
(1)
Królik
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kupcy
(1)
Kura domowa
(1)
Las
(1)
Lis
(1)
Logopedzi
(1)
Małpy
(1)
Nauka
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
PRL
(1)
Potwory
(1)
Renesans
(1)
Rodzice
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Strategia
(1)
Słownictwo
(1)
Trening pamięci
(1)
Trening umysłu
(1)
Układanki
(1)
Wirusy
(1)
Zakupy
(1)
Zwierzęta
(1)
Zwierzęta leśne
(1)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(58)
Gry i zabawy umysłowe
(53)
Gry edukacyjne
(20)
Gry i zabawy
(13)
Gry i zabawy dziecięce
(9)
Plansze do gry
(9)
Gry w karty
(8)
Układanki
(6)
Gra karciana
(2)
Gry
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawki
(1)
Gry strategiczne
(1)
Karty do gry
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(56)
Edukacja i pedagogika
(3)
97 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 24 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory do szafy / autor gry Antoine Bauza ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 gra (pudełko zawiera 20 kart potworów ; 10 żetonów zabawek ; 3 części potwora Zębogona ; 2 żetony Łowców Doskonałych ; szafa ; instrukcja) ; 19x19x4 cm.
Nie możesz zasnąć? Potwory czają się pod łóżkiem? Wykaż się doskonałą pamięcią i pogoń je wszystkie do szafy! Zagraj sam, z przyjaciółmi, bądź zwołaj domowników i wspólnie pokonajcie nocne straszydła! "Potwory do Szafy" zalecane są na dobranoc nawet dla najmłodszych graczy (proste zasady sprawiają, że już 3-letnie dzieci wiedzą gdzie jest miejsce nocnych koszmarów."Potwory do Szafy" to krótka gra dla 1 do 6 osób z wariantami kooperacji lub rywalizacji. By rozpocząć, pudełko-szafę wraz z trzyczęściowe ciało Zębogona (tą samą stroną), umieszczamy gdzieś na boczku. Na środku kładziemy potasowaną talię kart Śpiących Dzieci, a żetony zabawek rozkładamy wokół stosu kart rewersami do góry. Wierzchnią kartę Śpiących Dzieci dociągamy i odwracamy na drugą stronę. Kryje się na niej potwór, który w lewym dolnym rogu ma narysowany symbol zabawki- tego przedmiotu będziemy potrzebować by odesłać go do szafy. Gracz w swojej turze odkrywa jeden z żetonów zabawek, porównuje z kartą potwora i jeśli są to te same symbole potwór zostaje odesłany do pudełka-szafy. Jeśli nie, należy przewrócić jedną część Zębogona na drugą stronę i próbę podejmuje kolejny uczestnik. Niezależnie od tego czy potwora udało się odesłać czy nie, żeton zabawki ląduje z powrotem zakryty na swoim miejscu. Zapamiętaj jego położenie, może się przydać następnym razem! Gdy cały Zębogon przewrócony zostanie na drugą stronę (po trzeciej rundzie), należy odkryć kolejnego potwora. Gracze wygrywają grę, gdy wszystkie nocne koszmary wylądują w pudełku.Świetna zabawa dla całej rodziny! Piękne wykonane ilustracje, niespotykany pomysł z pudełkiem-szafą i proste zasady zapewniają miłe, wspólnie spędzone chwile nie tylko w wieczornych porach czy bezsennych nocach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 42 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak "Dobble". Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Tylko "Dobble" tłumaczy się w minutę! Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele. Tylko "Dobble" ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 40 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Minecraft : builders&biomes / projekt gry Ulrich Blum. - Ravensburg : Ravensburger, copyright 2020. - 1 pudełko (wiele elementów: 64 drewniane bloki, 64 karty budowli i karty potworów, 36 żetonów broni, 4 plansze dla graczy, 4 znaczniki doświadczenia, 4 skórki postaci, 4 podstawki na pionki, 12 kart pomocy, 1 podstawa bloku, 1 konstrukcja wsporcza, instrukcja w języku polskim, kolory i wzory mogą się nieznacznie różnić ; wymiary pudełka 27x27x8 cm ; instrukcja.
Całkiem nowa przygoda z Minecraftem w zasięgu ręki. Zbieraj rzadkie bloki i buduj spektakularne budowle, ale strzeż się niebezpiecznych mobów oraz spiskujących przeciwników. Niech wygra najmądrzejszy i najodważniejszy crafter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 8 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wirus! / autor Domingo Cabrero, Carlos López, Santi Santisteban, przełożył Sławomir Czuba. - Podłęże : Muduko, copyright 2021. - 1 pudełko (68 kart) : karton, kolor ; 15 x 11 x 4 cm.
W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów, rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii i rywalizowanie o to, komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy, a do tego uratować świat przed pandemią. Będziecie musieli zbudować ludzkie ciało, jednocześnie bronić je przed zainfekowaniem, zniszczeniem lub kradzieżą organów przez zarażonych przeciwników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 26 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Buła, kot, koza, ser, pizza/ [Dave Campbell] ; tłumaczenie: Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel Sp. z o.o., 2022. - 1 gra (64 karty) : karton, tektura kolor ; w pudełku13x8x4 cm + instrukcja (1 karta obustronnie zadrukowana, złożona w harmonijkę: ilistrscje kolorowe ; 33 x 10cm).
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich! Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza - Na opak wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 83 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Frozen II)
W nowej odsłonie gry Boom Boom gracze starają się zebrać identyczne karty z ulubionymi bohaterami z filmu Disney Kraina Lodu II. Wszyscy gracze w tym samym czasie wymieniają karty z ręki z kartami znajdującymi się na planszy. Po zebraniu zestawu 4 takich samych kart gracz uderza w dzwonek, sygnalizując innym wykonanie zadania. Gracze mogą polować na karty przeciwników – kto okaże się najszybszy? Gracz, który jako pierwszy zbierze odpowiednie stosy takich samych kart, zostaje zwycięzcą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 63 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Grzybobranie w Zielonym Gaju / koncepcja i opracowanie Sławomir Czuba, Wiktor Fabiański, Grzegorz Traczykowski ; opracowanie techniczne Grzegorz Traczykowski ; opracowanie graficzne Natalia Łuczyńska. - Gdynia : Trefl, [brak danych]. - 1 gra (plansza wraz z elementami przestrzennymi, 4 koszyczki, 1 grzybów jadalnych, 5 czerwonych muchomorów, kostka do gry, instrukcja) ; 26 x 26 x 8 cm.
W Zielonym Gaju ptaszki śpiewają, grzybiarze wyruszyli do boru. Kto z was okaże się sprytniejszyw wyścigu po grzybki? Las jest ogromny, a grzybków bardzo mało. Kto zdobędzie ich więcej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 5 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Basia w ZOO / autor gry: Tom Delmé ; opowiadanie: Zofia Stanecka ; ilustracje: Marianna Oklejak ; [tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer]. - Warszawa : Egmont Polska, 2021. - 1 gra (36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach) : karton, tektura, kolor ; pudełko 4x13x13 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 12 cm).
Gra na podstawie książek o Basi! Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Zawartość pudełka: 36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach, po 2 na gracza: Basia, Janek, Mama, Tata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 48 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Plus minus : nauka liczenia / autor: Marcin Dudek ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (110 kart) : papier, karton, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm + instrukcja (7 strona : ilustracje ; 18 cm).
Nauka liczenia nie musi być już nudna i nieciekawa dla dzieci. Gra "Plus minus" to nie tylko sposób na miłe spędzenie chwili ze swoją pociechą, ale przede wszystkim ciekawa nauka liczenia.
Gra pomaga dzieciom utrwalić umiejętności matematyczne, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Kolejne warianty książki z tego cyklu przyspieszają ten proces i wprowadzają dodatkowe pojęcia takie jak: liczby parzyste, nieparzyste, liczny mniejsze niż, większe niż itd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 60 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rok w lesie : znajdź zwierzaka : gra przestrzenna / ilustracje i layout: Emilia Dziubak. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (12 kartonowych figurek zwierząt, 3 kartonowe figurki drzew liściastych, 3 kartonowe figurki drzew iglastych, 3 kartonowe figurki krzewów, 12 żetonów z wizerunkami zwierząt, 25 żetonów punktacji z wizerunkiem żołędzia) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 23x23x7 cm + instrukcja ([4 ] strony ; ilustracje ; 21 cm).
(Rok... / Wydawnictwo Nasza Księgarnia)
Leśne zwierzęta ponownie zapraszają do swojego domu. Wyjątkowego, bo trójwymiarowego, a w takim lesie z łatwością można się schować! Hej, czy przypadkiem nie stał tu przed chwilą łoś? Gdzie on się podział? "Rok w lesie. Znajdź zwierzaka" to wspaniała gra ćwicząca pamięć i refleks. Celem jest wskazanie zwierzęcia, które ukryło się w lesie lub dopiero co się w nim pojawiło. Forma gry przestrzennej angażuje wszystkich uczestników zabawy. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 79 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Minecraft : Heroes of the Village / Christian Fiore, Knut Happel. - Ravensburg : Ravensburger, 2022. - 1 gra (25 bloków, 18 kafelków świata, 4 kolorowe podwójne podstawki + 4 odpowiadające im tablice ekwipunku, 6 kafelków graczy + 6 tablic graczy, 6 kafelków zaierząt + 6 tablic zwierząt, 9 kart budynków + 3 podstawki, 12 kafelków potworów, 1 pole startowe, 1 ścieżka złlsadnika, 1 karta złosadnika + 1 podstawka, 1 kostka walki, 1 kostka złosadnika, 1 woreczek) : karton, drewniane, plastik, tektura, kolor; w pudełku 27x27x5 cm + instrukcja (32 strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm).
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Pełna przygód i niespodzianek kooperacyjna gra Minecraft dla całej rodziny. Czy uda wam się ochronić wioskę przed najazdem grabieżczych złosadników? Odkrywajcie świat, zbierajcie bloki, walczcie z potworami i stawiajcie budynki zanim złosadnicy dotrą do wioski. Przy waszym boku wiernie stoją wasi zwierzęcy towarzysze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 74 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Uczę się Mówić, Wymawiać, Opowiadać)
Pucio wprowadza dzieci w świat mowy! Na kartach tej małej książeczki znajdziecie swojego ulubionego bohatera wykonującego czynności, które cieszą każdego malucha, a wszystko to w połączeniu z dźwiękami ważnymi dla początków rozwoju mowy: samogłoskami, prostymi sylabami i onomatopejami. Pucio zaprasza do wspólnej zabawy! Oglądajcie ilustracje i dotykajcie ich, odczytując zapisane na nich dźwięki. Powtarzajcie razem z dzieckiem gesty wykonywane przez Pucia (możecie pomóc maluchowi, kierując jego ręką). Wyraźnie intonujcie i zabarwiajcie emocjonalnie swoje wypowiedzi, bo to zwraca uwagę dziecka i zachęca je do naśladowania. Więcej wyrażeń dźwiękonaśladowczych, które są ważnym elementem rozwoju mowy, znajdziecie w książce „Pucio uczy się mówić”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 TK (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Co tu pasuje ? /Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (25 elementów) ; 13 x 13 x 7 cm + instrukcja.
(Pucio. Gry)
Puzzle przeznaczone dla dzieci od 2 lat. Składają się z 5 obrazków głównych oraz 20 uzupełniających. Na obrazkach głównych jest Pucio w znanych dziecku codziennych sytuacjach (np. jedzenie posiłku, poranna toaleta, ubieranie się). Elementy uzupełniające przedstawiają pojedyncze obiekty zaprezentowane także na obrazku głównym (np. kanapka, szczoteczka do zębów, czapka). Dziecko ma się przyjrzeć obrazkowi głównemu, odnaleźć pasujące do niego elementy uzupełniające i dołączyć je do obrazka głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 21 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Czego brakuje? / autor Marta Galewska-Kustra ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (20 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 12 cm). .
(Pucio. Gry)
Puzzle dwuelementowe skierowane do dzieci od 2 lat. Na obrazkach jest Pucio w sytuacjach, w których… czegoś brakuje. Dziecko powinno przyjrzeć się obrazkowi głównemu, zastanowić się, czego brakuje, i dopasować do obrazka drugi element, na którym widnieje właściwy obiekt. To na pozór proste zadanie wymaga skupienia uwagi na ilustracji, ale przede wszystkim pobudza do myślenia. Mimo niedużej liczby elementów puzzle dają okazję do wielu zabaw o różnym stopniu trudności, w zależności od możliwości intelektualnych i potrzeb dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 76 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Moje pierwsze układanki / Marta Galewska-Kustra ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (7 zestawów - 21 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Pudełko zawiera 7 bardzo prostych układanek o wymiarach 9 × 18 centymetrów. Każda z nich jest podzielona na 3 elementy z typowymi dla puzzli wypustkami. Na poszczególnych obrazkach przedstawiono głównych bohaterów książek Marty Galewskiej-Kustry i Joanny Kłos: Pucia, Misię, Bobo, mamę, tatę, psa Funia i kotkę Mimi. Czyste, jasne tło ułatwia koncentrację na obrazku, dzięki czemu zabawka jest odpowiednia już dla rocznych dzieci. Te proste puzzle lepiej niż tradycyjne stymulują percepcję wzrokową oraz analizę wzrokową obiektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 77 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Pierwsze zabawy / koncepcja, opracowanie logopedyczne i pedagogiczne Marta Galewska-Kustra ; layout and illustrations by Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza ksiegarnia, copyright 2020. - 1 gra (20 obrazków, 20 kartoników kartoników z podpisami oraz propozycje 6 zabaw z dziećmi rocznymi i starszymi) : tektura, kolor ; w pudełku 13x13x13 cm + instrukcja ([4] strony ; ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Pucio to tytułowy bohater niezwykle popularnej serii książeczek dla dzieci, której autorką jest Marta Galewska-Kustra. Razem z uroczym chłopcem młodzi czytelnicy poznają ciekawe miejsca i doświadczają nowych rzeczy, ucząc się przy tym pierwszych słów i prostych zdań. Ku uciesze dzieci zabawa z Puciem może być jeszcze lepsza. Wszystko za sprawą gry edukacyjnej "Pucio. Pierwsze zabawy".
Ulubiony bohater dzieci zaprasza do wspólnej rozrywki! Gra "Pucio. Pierwsze zabawy" zachwyca dzieci w różnym wieku. Zestaw zawiera czterdzieści kartoników. Połowa z nich ukazuje Pucia podczas wykonywania codziennych czynności. Wśród nich znaleźć można powitanie z pieskiem, grę na trąbce, bębenku, zabawę pociągiem, a nawet niespodziewany upadek, który często zdarza się maluchom podczas zabawy.
Każda czynność opisana jest wyrazem dźwiękonaśladowczym ("hau, hau", "bam", "tu, tu"). Te same sylaby znajdują się również na drugiej połowie kartoników. Razem kartoniki pozwalają bawić się na sześć różnych sposobów! Młodsze pociechy uczą się pierwszych wyrazów, próbują rozpoznawać znajdujące się na obrazku przedmioty czy zwierzęta. Starsze zaś poznają litery, ucząc się dopasowywać poszczególne obrazki do odpowiedniego wyrażenia.
"Pucio. Pierwsze zabawy" to zestaw grubych kartoników, łatwych do chwytania nawet dla najmłodszych. Ciekawe pudełko stanowi nie tylko doskonałe miejsce do przechowywania kart, ale również doskonałą ozdobę dziecięcego pokoju. Gra pozwala na dobrą zabawę, ale również rozwija umiejętności zarówno młodszych, jak i nieco starszych pociech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 61 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Przeciwieństwa / autor Marta Galewska-Kustra ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2021. - 1 gra (10 zestawów - 20 elementów puzzli) : tektura, kolor ; w pudełku 14x14x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 13 cm).
(Pucio. Gry)
"Pucio. Przeciwieństwa" to długo wyczekiwana przez rodziców zabawa z jednym z ulubionych dziecięcych bohaterów ostatnich lat! Tytułowy uroczy Pucio wychodzi z kart książek i przenosi się na puzzle. Gwarantuje to doskonałą zabawę połączoną z nauką dla najmłodszych wielbicieli dobrej rozrywki. Dwuelementowe puzzle z Puciem przeznaczone są dla dzieci od drugiego roku życia. Na puzzlach bohater przedstawiony jest w różnych sytuacjach, w których brakuje jakiegoś ważnego elementu. Zadaniem dziecka jest przyjrzenie się obrazkom, a po zastanowieniu się - dobranie elementu, który stworzy całość z tym pierwszym. Puzzle dostosowane są do najmłodszych pod względem wielkości oraz są odporne na zginanie. Nadruk został wykonany z dbałością o najmniejsze szczegóły. Dzięki puzzlom dziecko rozwija zdolności manualne, koordynację wzrokowo-ruchową (koordynacja ręka-oko) oraz kształtują logiczne myślenie i spostrzegawczość. "Pucio. Puzzle. Czego brakuje?" to również doskonała okazja do ćwiczenia mowy oraz zdolności opowiadania o tym, co przedstawia obrazek. Dzięki temu puzzle mogą być wykorzystywane na różne sposoby oraz pozwalają na wiele godzin doskonałej zabawy - to głównie od rodzica zależy, w jaki sposób zostaną one wykorzystane. Warto dopasowywać formę zabawy oraz poziom jej trudności do rozwoju dziecka oraz jego aktualnych potrzeb. Puzzle doskonale sprawdzą się również jako pomoc terapeutyczna - dla dzieci o obniżonych zdolnościach poznawczych czy w terapii psychologicznej. "Pucio. Puzzle. Czego brakuje?" to jedna z wielu propozycji spotkania się z bohaterem, który zachwyca dorosłych i dzieci. Autorką zabawki jest Marta Galewska-Kustra - doświadczona pedagog dziecięca i logopeda, która stworzyła całą serię książek i gier z Puciem. Warto zwrócić uwagę na inne części cyklu, na przykład: "Pucio. Pierwsze zabawy" czy "Pucio. Puzzle. Pucio i Misia ubierają choinkę", oraz zapoznać się z książkami - chociażby "Pucio na wakacjach. Ćwiczenia wymowy dla przedszkolaków".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 78 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Rodzinna sobota / Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 15 elementów + opowiadanie (6 stron. : ilustracje ; 12 cm) : karton, tektura, kolor ; w pudełuku 14 x 14 x 14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Puzzle kierujemy do dzieci, które ukończyły drugi rok życia. W pudełku jest 15 elementów. Każdy z nich przedstawia fragment jednego dnia w rodzinie Pucia. Po ich ułożeniu otrzymacie ciąg obrazków opowiadających o całej rodzinnej sobocie. W dołączonej do zestawu instrukcji znajdziecie propozycje wielu ciekawych zabaw. Każda z nich ćwiczy wszystkie lub niektóre z następujących umiejętności: rozumienie słuchanego tekstu, uwagę słuchową, rozumienie sekwencji zdarzeń, umiejętność opowiadania, logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość. Wzbogaca także słownictwo. Zestaw zawiera również przykładowe opowiadanie, które możecie wykorzystać podczas zabawy. Nie musicie się ograniczać do zabaw zaproponowanych w instrukcji. Korzystajcie z wyobraźni i wymyślajcie własne!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 22 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Uczę się Mówić, Wymawiać, Opowiadać)
Ćwiczenie trudnych głosek, sprawdzenie, czy wymowa dziecka rozwija się poprawnie, dobra, pożyteczna zabawa - to główne, ale nie jedyne cele tej książki. Jest ona skierowana do rodziców, logopedów, pedagogów i nauczycieli pracujących z dziećmi. Na 64 stronach zebrano wiele wesołych ćwiczeń, podzielonych według wieku dziecka i stopnia trudności. Dotyczą one głosek, które w rozwoju wymowy sprawiają najwięcej kłopotu (m.in.: k, g, l, ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, r). Wykonując zawarte na kartach książki zadania, dzieci pracują nad poprawną artykulacją, a rodzice mają okazję do wspólnej zabawy, dzięki której dowiedzą się, czy rozwój wymowy malucha przebiega poprawnie, czy może należy zasięgnąć porady logopedy. Proponowane zadania zachęcają również do ćwiczenia sprawności grafomotorycznej i słuchu fonemowego oraz rozwijania wyobraźni twórczej dzieci. „Zeszytowy trening mowy” jest kontynuacją „Wierszyków ćwiczących języki”. Fani „Wierszyków” znajdą tu dodatkowe zadania do wspólnej zabawy. Z książki mogą jednak korzystać także ci, którzy „Wierszyków” nie znają. (https://www.empik.com/zeszytowy-trening-mowy-czyli-cwiczenia-logopedyczne-dla-dzieci-galewska-kustra-marta,p1110469581,ksiazka-p)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 Logopedia : 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej