Hobby i czas wolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(97)
Forma i typ
Gry i zabawki
(56)
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(7)
Druki ulotne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(46)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(95)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(4)
Kłos Joanna
(4)
Gamrot Magda
(2)
Głowińska Anita
(2)
Holtfreter Nastja
(2)
Knizia Reiner
(2)
Maas Sarah J. (1986- )
(2)
Majewska Magdalena (tłumacz)
(2)
Michaud Laura
(2)
Miyano Kaya
(2)
Moon Alan R
(2)
Rutowska-Leśniewska Monika
(2)
Szymanowicz Maciej
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Werner Joanna
(2)
Aciman André (1951- )
(1)
Andreani Jean-Francois
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Archimowicz Katarzyna
(1)
Baranowska Natalia
(1)
Bauer Parker
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Biliński Witold
(1)
Blanchot Denis
(1)
Brodacki Michał
(1)
Brykczyński Marcin (1946- )
(1)
Budzyń Anna
(1)
Bukowski Adam
(1)
Błachuta Jan
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chatterton Chris
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Cywińska Anna
(1)
Czornyj Maksymilian (1989- )
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Davies Alison (1972- )
(1)
Davies Marsh‏
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Domińczyk Maria
(1)
Dudek Marcin
(1)
Dziubak Emilia (1982- )
(1)
Elke Treier-Schäfer
(1)
Erdt Markus
(1)
Erfkamp Joachim
(1)
Fiore Christian
(1)
Fiszer Roma J
(1)
Florczyk Barbara
(1)
Gałek Jarosław
(1)
Gałek Maria
(1)
Gille-Naves Guilaime
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Grabowska Katarzyna
(1)
Greiner Karin
(1)
Grzelakowska-Kostoglu Ewa
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Gębal Joanna (1989- )
(1)
Hanks Tom (1956- )
(1)
Happel Knut
(1)
HeedtChristof
(1)
Hess Thomas
(1)
Hikiert Anna
(1)
Jakubik Hartwig
(1)
Jeromin-Gałuszka Grażyna
(1)
Kirkwood Diana
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Kortas Paulina
(1)
Kramer Wolfgang
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulawik Antoni
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Levy Alissa (1992- )
(1)
López Carlos
(1)
Macbird Bonnie
(1)
Madaj Karol
(1)
Majka Paweł (1972- )
(1)
Malesińska Marta
(1)
Malinowski Jerzy Jarosław
(1)
Marsh Ryan
(1)
Michaeli-Achmühle Petra
(1)
Milton Stephanie
(1)
Mirek Krystyna
(1)
Mortka Marcin (1976- )
(1)
Mróz Remigiusz (1987- )
(1)
Murawska Iwona
(1)
Murmak Filip
(1)
Niedźwiecki Marek (1954- )
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
Nowakowska Magdalena
(1)
Nowicki Artur
(1)
Odorowicz Bartosz
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Olejniczak - Skarsgard Maria
(1)
Ostrowski Michał
(1)
Paris B. A. (1958- )
(1)
Pearson Dan (1964- )
(1)
Pintara Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Dzieci
(56)
Dorośli
(35)
6-8 lat
(32)
Młodzież
(31)
9-13 lat
(27)
14-17 lat
(20)
0-5 lat
(19)
Rodzice
(3)
5 lat
(2)
18+
(1)
4 lat
(1)
8 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura węgierska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Temat
Percepcja wzrokowa
(4)
Pucio (postać fikcyjna)
(4)
Minecraft
(3)
Ogrodnictwo
(3)
Gra słów
(2)
Gra zręcznościowa
(2)
Kurnik
(2)
Las
(2)
Motoryka mała
(2)
Spryt
(2)
Układanki
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Zabawki edukacyjne
(2)
Alpinizm
(1)
Alpiniści
(1)
Arystokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Budownictwo i urządzenia ogrodowe
(1)
Charakter
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Dinozaury
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Dziennikarze muzyczni
(1)
Eryk Deryło (postać fikcyjna)
(1)
Geometria
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Imprezy szkolne
(1)
Java (język programowania)
(1)
Język polski
(1)
Kalambury
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Konie
(1)
Kosmetyka
(1)
Kostka Rubika
(1)
Koty
(1)
Krawiectwo
(1)
Kreatywność
(1)
Królik
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kupcy
(1)
Lista przebojów
(1)
Literatura popularnonaukowa dla dzieci
(1)
Mackiewicz, Tomasz (1975-2018)
(1)
Majsterkowanie
(1)
Małpy
(1)
Morza
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niedźwiecki, Marek (1954- )
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Ogródki działkowe i przydomowe
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Osobliwości
(1)
PRL
(1)
Pielęgnacja
(1)
Podróże
(1)
Pojazdy
(1)
Potwory
(1)
Program Trzeci Polskiego Radia
(1)
Renesans
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rośliny ozdobne
(1)
Rubik, Ernö (1944- )
(1)
Sadownictwo
(1)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Storczykowate
(1)
Strategia
(1)
Słownictwo
(1)
Trening pamięci
(1)
Trening umysłu
(1)
Uprawa Storczyków
(1)
Uprawa roślin
(1)
Wakacje
(1)
Wirusy
(1)
Wynalazki
(1)
Wyścig szczurów
(1)
Wędkarstwo
(1)
Zabawa
(1)
Zabójstwa seryjne
(1)
Zachowanie
(1)
Zakupy
(1)
Zwierzęta
(1)
Zwierzęta domowe
(1)
Zwierzęta leśne
(1)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(1)
Temat: dzieło
Paw Patrol (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Nanga Parbat (góra)
(1)
Okęcie (Warszawa ; część miasta)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(41)
Gry planszowe
(36)
Gry edukacyjne
(11)
Gry i zabawy
(9)
Poradnik
(9)
Powieść obyczajowa
(7)
Gry w karty
(6)
Publikacje dla dzieci
(5)
Kryminał
(4)
Plansze do gry
(4)
Fantasy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Thriller
(3)
Gra karciana
(2)
Gry
(2)
Opracowanie
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Science fiction
(2)
Układanki
(2)
Autobiografia
(1)
Biografia
(1)
Gry i zabawki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry strategiczne
(1)
Karty do gry
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Przewodnik
(1)
Romans
(1)
Saga rodzinna
(1)
Scenariusz
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(436)
Socjologia i społeczeństwo
(110)
Edukacja i pedagogika
(100)
Hobby i czas wolny
(97)
Religia i duchowość
(96)
Kultura i sztuka
(81)
Medycyna i zdrowie
(80)
Psychologia
(62)
Literaturoznawstwo
(61)
Podróże i turystyka
(61)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(57)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(49)
Biologia
(39)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(37)
Etnologia i antropologia kulturowa
(33)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(32)
Rozwój osobisty
(25)
Kultura fizyczna i sport
(23)
Kulinaria
(22)
Językoznawstwo
(21)
Styl życia, moda i uroda
(18)
Geografia i nauki o Ziemi
(15)
Praca, kariera, pieniądze
(13)
Inżynieria i technika
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Ochrona środowiska
(10)
Architektura i budownictwo
(9)
Dom i ogród
(9)
Media i komunikacja społeczna
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(8)
Fizyka i astronomia
(6)
Matematyka
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Archeologia
(4)
Nauka i badania
(4)
Transport i logistyka
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Chemia
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Medycyna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Paul przez całe dorosłe życie przeżywa każdą miłość równie żarliwie i bez opamiętania jak w wieku młodzieńczym. I nie jest istotne, czy podkochuje się w stolarzu pracującym dla jego rodziców podczas wakacji na południu Włoch, czy jako student na zaśnieżonym kampusie w Nowej Anglii wplątuje się w gasnący i powracający romans z nieuchwytną przyjaciółką punktowany anonimowymi zbliżeniami z mężczyznami, czy jest na korcie tenisowym w Central Parku, czy też spaceruje wczesną wiosną nowojorskimi ulicami. Jego zauroczenia są zawsze nieuchwytne, płynne i podszyte organicznym pożądaniem, nieodmiennie rozszczepionym między jednym zakochaniem a drugim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 24 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miłość w Burzanach / Katarzyna Archimowicz. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne , 2014. - 452, [4] strony ; 21 cm.
(Black Publishing)
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Burzany są dla Grety prawdziwym azylem. Stąd pochodzi, to właśnie na urokliwym Polesiu chciałaby kiedyś zapuścić korzenie. Podczas wizyty w rodzinnych stronach Greta dowiaduje się, że jej mąż podjął za jej plecami ważne życiowe decyzje. Jest rozczarowana, a do jej serca wkrada się żal. Czy Grzegorz rzeczywiście jest tym jedynym? Czy potrafi zadbać o szczęście Grety? Wątpliwości przybierają na sile, kiedy w okolicy pojawia się intrygujący mężczyzna. Tajemniczy przybysz kupuje podupadły dworek i burzy tym samym spokój okolicznych mieszkańców. Kim jest? I czy można mu ufać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory do szafy / autor gry Antoine Bauza ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 gra (pudełko zawiera 20 kart potworów ; 10 żetonów zabawek ; 3 części potwora Zębogona ; 2 żetony Łowców Doskonałych ; szafa ; instrukcja) ; 19x19x4 cm.
Nie możesz zasnąć? Potwory czają się pod łóżkiem? Wykaż się doskonałą pamięcią i pogoń je wszystkie do szafy! Zagraj sam, z przyjaciółmi, bądź zwołaj domowników i wspólnie pokonajcie nocne straszydła! "Potwory do Szafy" zalecane są na dobranoc nawet dla najmłodszych graczy (proste zasady sprawiają, że już 3-letnie dzieci wiedzą gdzie jest miejsce nocnych koszmarów."Potwory do Szafy" to krótka gra dla 1 do 6 osób z wariantami kooperacji lub rywalizacji. By rozpocząć, pudełko-szafę wraz z trzyczęściowe ciało Zębogona (tą samą stroną), umieszczamy gdzieś na boczku. Na środku kładziemy potasowaną talię kart Śpiących Dzieci, a żetony zabawek rozkładamy wokół stosu kart rewersami do góry. Wierzchnią kartę Śpiących Dzieci dociągamy i odwracamy na drugą stronę. Kryje się na niej potwór, który w lewym dolnym rogu ma narysowany symbol zabawki- tego przedmiotu będziemy potrzebować by odesłać go do szafy. Gracz w swojej turze odkrywa jeden z żetonów zabawek, porównuje z kartą potwora i jeśli są to te same symbole potwór zostaje odesłany do pudełka-szafy. Jeśli nie, należy przewrócić jedną część Zębogona na drugą stronę i próbę podejmuje kolejny uczestnik. Niezależnie od tego czy potwora udało się odesłać czy nie, żeton zabawki ląduje z powrotem zakryty na swoim miejscu. Zapamiętaj jego położenie, może się przydać następnym razem! Gdy cały Zębogon przewrócony zostanie na drugą stronę (po trzeciej rundzie), należy odkryć kolejnego potwora. Gracze wygrywają grę, gdy wszystkie nocne koszmary wylądują w pudełku.Świetna zabawa dla całej rodziny! Piękne wykonane ilustracje, niespotykany pomysł z pudełkiem-szafą i proste zasady zapewniają miłe, wspólnie spędzone chwile nie tylko w wieczornych porach czy bezsennych nocach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 42 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak "Dobble". Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Tylko "Dobble" tłumaczy się w minutę! Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele. Tylko "Dobble" ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 40 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Opowiem Ci, Mamo / Nasza Księgarnia)
Jakie samochody pracują w mieście, a jakie na wsi? Co kryje w sobie wnętrze samochodu? Jakie pojazdy ścigają się po torze wyścigowym, a jakie pracują na placu budowy? Dlaczego w warsztacie samochodowym jest taki bałagan? Co robią samochody zimą, a co w lecie? Gdzie można spotkać najnowsze i najpiękniejsze modele samochodów? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące bogatego świata pojazdów dużych i małych znalazły się w tej niezwykłej książce narysowanej z humorem przez Artura Nowickiego.
Opowiem ci, mamo, co robią auta to znakomity prezent dla dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Książka ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność opowiadania, ilustracje wzbogacają rymowane zagadki Marcina Brykczyńskiego, a sztywne kartki pozwolą jej przetrwać wielokrotne przeglądanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-93 PN (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wirus! / autor Domingo Cabrero, Carlos López, Santi Santisteban, przełożył Sławomir Czuba. - Podłęże : Muduko, copyright 2021. - 1 pudełko (68 kart) : karton, kolor ; 15 x 11 x 4 cm.
W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów, rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii i rywalizowanie o to, komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy, a do tego uratować świat przed pandemią. Będziecie musieli zbudować ludzkie ciało, jednocześnie bronić je przed zainfekowaniem, zniszczeniem lub kradzieżą organów przez zarażonych przeciwników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 26 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zjawa / Max Czornyj - Poznań : Wydawnictwo Filia, 2020 - 417, [1] strona ; 21 cm
(Komisarz Eryk Deryło / Max Czornyj ; 6)
(Mroczna Strona / Filia)
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Czekałeś na śmierć? Właśnie po ciebie przyszłam. Podobno zdjęcia kradną dusze… Komisarz Eryk Deryło tkwi w śpiączce. W jego umyśle przewijają się poszarpane sceny. Tymczasem w Lublinie dochodzi do wyjątkowo sadystycznych morderstw. Na biurko Tamary Haler trafiają zagadkowe zdjęcia zbrodni. Sprawca, który nazywa siebie Fotografem, pogrywa z policją i społeczeństwem. Śledczy muszą działać szybko, by dopaść szaleńca. Migawka aparatu znowu pstryknęła. Kolejna dusza zostanie skradziona. Czy to możliwe, by rozwiązanie sprawy tkwiło w umyśle nieprzytomnego Deryły? Nowy, mrożący krew w żyłach kryminał z bezkompromisowym komisarzem z Lublina, Erykiem Deryło.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zastanawiasz się czasem, o czym myśli Twój kot? Odpowiedź na to pytanie zawarto w książce "Test osobowości mruczka. Co naprawdę myślą nasze koty". Zacieśnij więzi ze swoim towarzyszem! Koty są wyjątkowymi zwierzętami. Uchodzą za indywidualistów chadzających własnymi ścieżkami. Niepokorne, niezależne i wyjątkowo szlachetne. Ale o czym tak naprawdę myślą? Jaka jest ich natura i jak rozumieć ich niekiedy dziwaczne zwyczaje? Książka "Test osobowości mruczka. Co naprawdę myślą nasze koty" zawiera praktyczne porady, których zastosowanie pozwoli znaleźć odpowiedzi na zadane wcześniej pytania. Wystarczy wykonać dziewięć prostych i wyjątkowo zabawnych testów. Wyniki mogą być zaskakujące, a jednocześnie dadzą niezbędne informacje o małym chowańcu. Przeprowadzenie testu osobowości kota pozwoli lepiej zrozumieć jego zachowania, mowę ciała oraz potrzeby. Jest to najlepszy sposób na zacieśnienie więzi oraz zbudowanie niepowtarzalnej i nierozerwalnej relacji ze swoim pupilem. Alison Davies stworzyła interesujący poradnik, który z pewnością przyda się każdemu miłośnikowi kotów. Humorystyczne opisy i zabawne testy pozwolą nie tylko doskonale bawić się ze zwierzakiem, lecz także znacznie lepiej go poznać. Nie ulega wątpliwości, że koty są wyjątkowo skomplikowanymi stworzeniami, lecz książka "Test osobowości mruczka. Co naprawdę myślą nasze koty" pozwoli doskonale je zrozumieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 636 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Basia w ZOO / autor gry: Tom Delmé ; opowiadanie: Zofia Stanecka ; ilustracje: Marianna Oklejak ; [tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer]. - Warszawa : Egmont Polska, 2021. - 1 gra (36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach) : karton, tektura, kolor ; pudełko 4x13x13 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 12 cm).
Gra na podstawie książek o Basi! Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Zawartość pudełka: 36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach, po 2 na gracza: Basia, Janek, Mama, Tata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 48 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Plus minus : nauka liczenia / autor: Marcin Dudek ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (110 kart) : papier, karton, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm + instrukcja (7 strona : ilustracje ; 18 cm).
Nauka liczenia nie musi być już nudna i nieciekawa dla dzieci. Gra "Plus minus" to nie tylko sposób na miłe spędzenie chwili ze swoją pociechą, ale przede wszystkim ciekawa nauka liczenia.
Gra pomaga dzieciom utrwalić umiejętności matematyczne, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Kolejne warianty książki z tego cyklu przyspieszają ten proces i wprowadzają dodatkowe pojęcia takie jak: liczby parzyste, nieparzyste, liczny mniejsze niż, większe niż itd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 60 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rok w lesie : znajdź zwierzaka : gra przestrzenna / ilustracje i layout: Emilia Dziubak. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (12 kartonowych figurek zwierząt, 3 kartonowe figurki drzew liściastych, 3 kartonowe figurki drzew iglastych, 3 kartonowe figurki krzewów, 12 żetonów z wizerunkami zwierząt, 25 żetonów punktacji z wizerunkiem żołędzia) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 23x23x7 cm + instrukcja ([4 ] strony ; ilustracje ; 21 cm).
(Rok... / Wydawnictwo Nasza Księgarnia)
Leśne zwierzęta ponownie zapraszają do swojego domu. Wyjątkowego, bo trójwymiarowego, a w takim lesie z łatwością można się schować! Hej, czy przypadkiem nie stał tu przed chwilą łoś? Gdzie on się podział? "Rok w lesie. Znajdź zwierzaka" to wspaniała gra ćwicząca pamięć i refleks. Celem jest wskazanie zwierzęcia, które ukryło się w lesie lub dopiero co się w nim pojawiło. Forma gry przestrzennej angażuje wszystkich uczestników zabawy. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Storczyki / Joachim Erfkamp ; z niemieckiego przełożyła Barbara Florczyk. - Warszawa : Świat Książki, 2008. - 140 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
Kompendium wiedzy o storczykach, czyli orchideach: tyleż pięknych i różnorodnych, co idealnych roślinach do domu, na balkon czy do ogrodu. Jak wybrać i pielęgnować, jak oświetlić i rozmnażać? Książka opisuje kilkadziesiąt gatunków storczyków, opowiada też o ich niezwykłej historii i tradycji. Wśród wielu efektownych ilustracji - portrety najpiękniejszych przedstawicieli gatunku i tzw. mieszańców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 635 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Minecraft : Heroes of the Village / Christian Fiore, Knut Happel. - Ravensburg : Ravensburger, 2022. - 1 gra (25 bloków, 18 kafelków świata, 4 kolorowe podwójne podstawki + 4 odpowiadające im tablice ekwipunku, 6 kafelków graczy + 6 tablic graczy, 6 kafelków zaierząt + 6 tablic zwierząt, 9 kart budynków + 3 podstawki, 12 kafelków potworów, 1 pole startowe, 1 ścieżka złlsadnika, 1 karta złosadnika + 1 podstawka, 1 kostka walki, 1 kostka złosadnika, 1 woreczek) : karton, drewniane, plastik, tektura, kolor; w pudełku 27x27x5 cm + instrukcja (32 strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm).
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Pełna przygód i niespodzianek kooperacyjna gra Minecraft dla całej rodziny. Czy uda wam się ochronić wioskę przed najazdem grabieżczych złosadników? Odkrywajcie świat, zbierajcie bloki, walczcie z potworami i stawiajcie budynki zanim złosadnicy dotrą do wioski. Przy waszym boku wiernie stoją wasi zwierzęcy towarzysze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jutro zaczyna sie dziś / Roma J. Fiszer. - Warszawa : Edipresse Kolekcje, copyright 2019. - 382, [2] strony ; 21 cm
(Szczęście niejedno ma imię / Roma J. Fiszer)
(Edipresse Książki)
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Słowa i czyny ranią, lecz zawsze można zawrócić ku prawdziwej miłości… Ksawery przestaje widzieć, poza pracą, cokolwiek dookoła. Nawet to, że Sonia, żona, ma swoje tęsknoty, marzenia i wikła się w niebezpieczną grę. Kiedy spróbuje o Sonię zawalczyć, jest już za późno. Wkrótce otrzymuje od niej list, zawierający wyrok na ich związek… Mężczyzna, odbudowując relacje z córką, Pauliną, przypadkiem odkrywa w niej talent, o jakim żona i on nie mieli pojęcia. Ten fakt, a także przeżyty z córką „kaszubski Armageddon”, dadzą mu nadzieję, że lepsze jutro, może zacząć się jeszcze dziś. Wystarczy chcieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Co tu pasuje ? /Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (25 elementów) ; 13 x 13 x 7 cm + instrukcja.
(Pucio. Gry)
Puzzle przeznaczone dla dzieci od 2 lat. Składają się z 5 obrazków głównych oraz 20 uzupełniających. Na obrazkach głównych jest Pucio w znanych dziecku codziennych sytuacjach (np. jedzenie posiłku, poranna toaleta, ubieranie się). Elementy uzupełniające przedstawiają pojedyncze obiekty zaprezentowane także na obrazku głównym (np. kanapka, szczoteczka do zębów, czapka). Dziecko ma się przyjrzeć obrazkowi głównemu, odnaleźć pasujące do niego elementy uzupełniające i dołączyć je do obrazka głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 21 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Czego brakuje? / autor Marta Galewska-Kustra ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (20 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 12 cm). .
(Pucio. Gry)
Puzzle dwuelementowe skierowane do dzieci od 2 lat. Na obrazkach jest Pucio w sytuacjach, w których… czegoś brakuje. Dziecko powinno przyjrzeć się obrazkowi głównemu, zastanowić się, czego brakuje, i dopasować do obrazka drugi element, na którym widnieje właściwy obiekt. To na pozór proste zadanie wymaga skupienia uwagi na ilustracji, ale przede wszystkim pobudza do myślenia. Mimo niedużej liczby elementów puzzle dają okazję do wielu zabaw o różnym stopniu trudności, w zależności od możliwości intelektualnych i potrzeb dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 76 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Moje pierwsze układanki / Marta Galewska-Kustra ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (7 zestawów - 21 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Pudełko zawiera 7 bardzo prostych układanek o wymiarach 9 × 18 centymetrów. Każda z nich jest podzielona na 3 elementy z typowymi dla puzzli wypustkami. Na poszczególnych obrazkach przedstawiono głównych bohaterów książek Marty Galewskiej-Kustry i Joanny Kłos: Pucia, Misię, Bobo, mamę, tatę, psa Funia i kotkę Mimi. Czyste, jasne tło ułatwia koncentrację na obrazku, dzięki czemu zabawka jest odpowiednia już dla rocznych dzieci. Te proste puzzle lepiej niż tradycyjne stymulują percepcję wzrokową oraz analizę wzrokową obiektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 77 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Rodzinna sobota / Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 15 elementów + opowiadanie (6 stron. : ilustracje ; 12 cm) : karton, tektura, kolor ; w pudełuku 14 x 14 x 14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Puzzle kierujemy do dzieci, które ukończyły drugi rok życia. W pudełku jest 15 elementów. Każdy z nich przedstawia fragment jednego dnia w rodzinie Pucia. Po ich ułożeniu otrzymacie ciąg obrazków opowiadających o całej rodzinnej sobocie. W dołączonej do zestawu instrukcji znajdziecie propozycje wielu ciekawych zabaw. Każda z nich ćwiczy wszystkie lub niektóre z następujących umiejętności: rozumienie słuchanego tekstu, uwagę słuchową, rozumienie sekwencji zdarzeń, umiejętność opowiadania, logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość. Wzbogaca także słownictwo. Zestaw zawiera również przykładowe opowiadanie, które możecie wykorzystać podczas zabawy. Nie musicie się ograniczać do zabaw zaproponowanych w instrukcji. Korzystajcie z wyobraźni i wymyślajcie własne!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 22 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Memos : Kicia Kocia / [autor, ilustracje: Anita Głowińska ; Media Rodzina]. - Gdynia : Trefl, [2023]. - 1 pudełko (36 kartoników, instrukcja) ; 20x20x5 cm.
(Kicia Kocia)
Lubisz gry pamięciowe? Chcesz ćwiczyć spostrzegawczość swojego dziecka? Kicia Kocia, Pacek, Julianek i Adelka zapraszają Was do wspólnej zabawy podczas korzystania z pozycji "Memos. Kicia Kocia"!
Gry, które polegają na odnajdywaniu poszczególnych elementów, pomagają w doskonaleniu pamięci i wykształceniu refleksu. Uczą spostrzegawczości i szybkiego działania. Jedną z takich gier jest właśnie gra "Memos" wydawnictwa Trefl, skierowana do dzieci w wieku powyżej trzech lat.
Uczestnicy gry muszą odnaleźć pary obrazków, które znajdują się na kartonikach. Kartoniki te na początku zabawy są odwrócone ilustracjami do dołu. Gracze kolejno odwracają po dwa kartoniki, próbując wyszukać pasujące do siebie obrazki. Wygrywa ten, kto odnajdzie najwięcej par.
Gra jest skierowana w szczególności do miłośników Kici Koci, małej dziewczynki znanej z popularnej serii książeczek autorstwa Anity Głowińskiej. Kicia Kocia uczęszcza do przedszkola i bierze udział w wielu przygodach, podróżach i zabawach. Jej perypetie są dla czytelników przyczynkiem do zapoznania się z różnymi problemami typowymi dla małych dzieci. Książeczki z tego cyklu pomagają dzieciom oswoić się z trudnymi dla nich tematami, takimi jak strach przed ciemnością czy pojawienie się młodszego rodzeństwa. Dzięki oryginalnym ilustracjom i ich opisom służą do poszerzenia słownictwa maluchów, a także stanowią źródło interesujących pomysłów na zabawy z małymi dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 73 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej