Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(61)
Forma i typ
Gry i zabawki
(53)
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
wypożyczone
(33)
dostępne
(24)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(58)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(5)
Kłos Joanna
(5)
Knizia Reiner
(3)
Gamrot Magda
(2)
Michaud Laura
(2)
Miyano Kaya
(2)
Rzepecka Joanna
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Andreani Jean-Francois
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Baranowska Natalia
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Blanchot Denis
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Bukowski Adam
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Campbell Dave
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Cywińska Anna
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Dermans'kij Saško
(1)
Dudek Marcin
(1)
Erdt Markus
(1)
Galińska Barbara
(1)
Gille-Naves Guilaime
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Głowińska Anita
(1)
HeedtChristof
(1)
Helwing Daniela
(1)
Herman Michael
(1)
Hoslet Susana
(1)
Ignatowska Monika
(1)
Jakubik Hartwig
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Kortas Paulina
(1)
Kozyra-Pawlak Ewa
(1)
Kramer Wolfgang
(1)
Kreowski Klaus (1954- )
(1)
Kuzâkìn Kuz'ko (1984- )
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
López Carlos
(1)
Madaj Karol
(1)
Malesińska Marta
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Marek Antoniak
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Murawska Iwona
(1)
Murmak Filip
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
Odorowicz Bartosz
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Polouchine Igor
(1)
Przybył Marta (1982- )
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Rimm Agnieszka
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Rutowska-Leśniewska Monika
(1)
Santisteban Santi
(1)
Schmider Nina
(1)
Sistrunk Michael
(1)
Skowron Martyna
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Szafran Magdalena
(1)
Szatochin Ołeksandr
(1)
Szewczyk Michał
(1)
Szymanowicz Maciej
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Vlaada Chvatil
(1)
Vogt Rolf
(1)
Vohwinkel Franz
(1)
Woźniak Łukasz
(1)
Zawistowski Andrzej (1973- )
(1)
Zdybel Jacek
(1)
Zięba Krzysztof
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Żabicka Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Dzieci
(48)
6-8 lat
(34)
Młodzież
(27)
9-13 lat
(25)
14-17 lat
(20)
0-5 lat
(18)
Dorośli
(16)
Rodzice
(4)
5 lat
(3)
8 lat
(2)
18+
(1)
4 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Pucio (postać fikcyjna)
(5)
Percepcja wzrokowa
(3)
Współzawodnictwo
(3)
Astronauci
(2)
Gra słów
(2)
Gra zręcznościowa
(2)
Kolonizacja kosmosu
(2)
Koty
(2)
Motoryka mała
(2)
Nauka czytania
(2)
Spryt
(2)
Trening umysłu
(2)
Zabawa
(2)
Zabawki edukacyjne
(2)
Antonimy
(1)
Arystokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry towarzyskie
(1)
Język polski
(1)
Język ukraiński
(1)
Kalambury
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Kreatywność
(1)
Królik
(1)
Książka zabawka
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kupcy
(1)
Kurnik
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niemowlę
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
PRL
(1)
Pamięć
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Renesans
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Spostrzeganie
(1)
Strategia
(1)
Słownictwo
(1)
Trening pamięci
(1)
Uczenie się
(1)
Układanki
(1)
Wirusy
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zagadki dla dzieci
(1)
Zakupy
(1)
Zwierzęta
(1)
Światłocień (technika malarska)
(1)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(1)
Temat: dzieło
Paw Patrol (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(1867)
Powieść
(1843)
Kryminał
(766)
Opowiadania i nowele
(741)
Thriller
(502)
Gry i zabawy umysłowe
(61)
Romans
(438)
Powieść amerykańska
(432)
Powieść historyczna
(395)
Powieść polska
(310)
Saga rodzinna
(300)
Fantastyka
(256)
Fantasy
(234)
Powieść przygodowa
(199)
Sensacja
(195)
Biografia
(187)
Wiersze
(169)
Poradnik
(162)
Pamiętniki i wspomnienia
(156)
Publikacja bogato ilustrowana
(138)
Opracowanie
(137)
Powieść psychologiczna
(128)
Powieść angielska
(122)
Książka obrazkowa
(118)
Reportaż
(112)
Powieść kryminalna
(105)
Książki dla małych dzieci
(95)
Wydawnictwa popularne
(91)
Powieść erotyczna
(86)
Antologia
(83)
Powieść biograficzna
(78)
Opowiadanie dziecięce polskie
(75)
Broszura
(68)
Publicystyka
(65)
Biografie
(58)
Gry planszowe
(58)
Literatura amerykańska
(57)
Bajki i baśnie
(53)
Komiks
(48)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(48)
Audiobooki
(45)
Wydawnictwa dla dzieci
(45)
Horror
(44)
Książka zabawka
(43)
Literatura polska
(41)
Powieść szwedzka
(39)
Publikacje dla dzieci
(39)
Romans historyczny
(39)
Literatura dziecięca polska
(37)
Science fiction
(37)
Powieść sensacyjna
(36)
Wywiad dziennikarski
(35)
Podręcznik
(34)
Adaptacja literacka
(32)
Opowiadania i nowele przygodowe
(32)
Pamiętniki polskie
(32)
Powieść australijska
(31)
Powieść francuska
(31)
Poradniki
(30)
Powieść niemiecka
(30)
Przepisy kulinarne
(30)
Autobiografia
(29)
Literatura dla młodzieży
(29)
Opowiadanie dziecięce
(29)
Przewodnik turystyczny
(27)
Esej
(26)
Literatura dla dzieci
(26)
Monografia
(26)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(25)
Relacja z podróży
(25)
Komedia
(23)
Pamiętniki angielskie
(23)
Praca zbiorowa
(23)
Gry edukacyjne
(22)
Książka obrazkowa (picturebook)
(21)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(21)
Literatura angielska
(20)
Reportaż polski
(20)
Antologie
(19)
Thriller psychologiczny
(19)
Wywiady
(19)
Dystopia
(18)
Felieton
(18)
Poezja dziecięca polska
(18)
Powieść hiszpańska
(18)
Materiały pomocnicze
(17)
Powieść kanadyjska
(17)
Powieść norweska
(17)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Książki dla najmłodszych
(16)
Poezja
(16)
Powieść młodzieżowa polska
(16)
Powieść rosyjska
(16)
Publicystyka polska
(16)
Gry i zabawy
(15)
Książka-zabawka
(15)
Literatura podróżnicza
(15)
Pamiętniki amerykańskie
(15)
Powieść fantastyczna
(15)
Powieść polityczna
(15)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(41)
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(1)
61 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 24 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W bestsellerowej książce Gry i zabawy umysłowe Vera F. Birkenbihl pokazuje, jak dzięki opracowanym przez nią zabawom uczynić uczenie się i zapamiętywanie dziecinną igraszką. Czytelnik, którzy z kartką i ołówkiem w ręku pobawi się na różne sposoby zaproponowane przez autorkę, nigdy już nie zapomni żadnego nazwiska, bez wysiłku i z przyjemnością przygotuje się do pozornie trudnego egzaminu, zaś oglądając telewizję, dowie się z niej wielokrotnie więcej ciekawych rzeczy niż dotychczas. Każdy, kto pobawi się w ten sposób nigdy już nie wraca do nudnych tradycyjnych sposobów uczenia się czy zapamiętywania czegokolwiek. Mamy tu zabawy w pojedynkę oraz zabawy z grupą przyjaciół czy rodziną. Ponieważ jako ludzie jesteśmy już genetycznie przystosowani to tego, aby uczyć się i poznawać świat w trakcie zabawy, przy pomocy tej książki, dzięki zabawie stajemy się naprawdę mądrzejsi i inteligentniejsi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak "Dobble". Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Tylko "Dobble" tłumaczy się w minutę! Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele. Tylko "Dobble" ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 40 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wirus! / autor Domingo Cabrero, Carlos López, Santi Santisteban, przełożył Sławomir Czuba. - Podłęże : Muduko, copyright 2021. - 1 pudełko (68 kart) : karton, kolor ; 15 x 11 x 4 cm.
W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów, rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii i rywalizowanie o to, komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy, a do tego uratować świat przed pandemią. Będziecie musieli zbudować ludzkie ciało, jednocześnie bronić je przed zainfekowaniem, zniszczeniem lub kradzieżą organów przez zarażonych przeciwników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 26 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Buła, kot, koza, ser, pizza/ [Dave Campbell] ; tłumaczenie: Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel Sp. z o.o., 2022. - 1 gra (64 karty) : karton, tektura kolor ; w pudełku13x8x4 cm + instrukcja (1 karta obustronnie zadrukowana, złożona w harmonijkę: ilistrscje kolorowe ; 33 x 10cm).
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich! Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza - Na opak wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 83 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Basia w ZOO / autor gry: Tom Delmé ; opowiadanie: Zofia Stanecka ; ilustracje: Marianna Oklejak ; [tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer]. - Warszawa : Egmont Polska, 2021. - 1 gra (36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach) : karton, tektura, kolor ; pudełko 4x13x13 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 12 cm).
Gra na podstawie książek o Basi! Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Zawartość pudełka: 36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach, po 2 na gracza: Basia, Janek, Mama, Tata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Що таке задачі, відомо кожному: це один-два абзаци тексту, з якого треба скласти коротку умову, підставити відоме й невідоме, порахувати й записати відповідь. Проте в цій книжці задачі вийшли геть інакшими. Тобто не задачами, а віршами. Радше — не зовсім віршами, а задачами. Чи то пак, може, віршами, а може, задачами. Або і тим, і тим водночас… Словом, задачі вийшли просто неперевіршені!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.2-93 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Plus minus : nauka liczenia / autor: Marcin Dudek ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (110 kart) : papier, karton, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm + instrukcja (7 strona : ilustracje ; 18 cm).
Nauka liczenia nie musi być już nudna i nieciekawa dla dzieci. Gra "Plus minus" to nie tylko sposób na miłe spędzenie chwili ze swoją pociechą, ale przede wszystkim ciekawa nauka liczenia.
Gra pomaga dzieciom utrwalić umiejętności matematyczne, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Kolejne warianty książki z tego cyklu przyspieszają ten proces i wprowadzają dodatkowe pojęcia takie jak: liczby parzyste, nieparzyste, liczny mniejsze niż, większe niż itd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 60 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Co tu pasuje ? /Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (25 elementów) ; 13 x 13 x 7 cm + instrukcja.
(Pucio. Gry)
Puzzle przeznaczone dla dzieci od 2 lat. Składają się z 5 obrazków głównych oraz 20 uzupełniających. Na obrazkach głównych jest Pucio w znanych dziecku codziennych sytuacjach (np. jedzenie posiłku, poranna toaleta, ubieranie się). Elementy uzupełniające przedstawiają pojedyncze obiekty zaprezentowane także na obrazku głównym (np. kanapka, szczoteczka do zębów, czapka). Dziecko ma się przyjrzeć obrazkowi głównemu, odnaleźć pasujące do niego elementy uzupełniające i dołączyć je do obrazka głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 21 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Czego brakuje? / autor Marta Galewska-Kustra ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (20 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 12 cm). .
(Pucio. Gry)
Puzzle dwuelementowe skierowane do dzieci od 2 lat. Na obrazkach jest Pucio w sytuacjach, w których… czegoś brakuje. Dziecko powinno przyjrzeć się obrazkowi głównemu, zastanowić się, czego brakuje, i dopasować do obrazka drugi element, na którym widnieje właściwy obiekt. To na pozór proste zadanie wymaga skupienia uwagi na ilustracji, ale przede wszystkim pobudza do myślenia. Mimo niedużej liczby elementów puzzle dają okazję do wielu zabaw o różnym stopniu trudności, w zależności od możliwości intelektualnych i potrzeb dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 76 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Moje pierwsze układanki / Marta Galewska-Kustra ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (7 zestawów - 21 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Pudełko zawiera 7 bardzo prostych układanek o wymiarach 9 × 18 centymetrów. Każda z nich jest podzielona na 3 elementy z typowymi dla puzzli wypustkami. Na poszczególnych obrazkach przedstawiono głównych bohaterów książek Marty Galewskiej-Kustry i Joanny Kłos: Pucia, Misię, Bobo, mamę, tatę, psa Funia i kotkę Mimi. Czyste, jasne tło ułatwia koncentrację na obrazku, dzięki czemu zabawka jest odpowiednia już dla rocznych dzieci. Te proste puzzle lepiej niż tradycyjne stymulują percepcję wzrokową oraz analizę wzrokową obiektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 77 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Przeciwieństwa / autor Marta Galewska-Kustra ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2021. - 1 gra (10 zestawów - 20 elementów puzzli) : tektura, kolor ; w pudełku 14x14x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 13 cm).
(Pucio. Gry)
"Pucio. Przeciwieństwa" to długo wyczekiwana przez rodziców zabawa z jednym z ulubionych dziecięcych bohaterów ostatnich lat! Tytułowy uroczy Pucio wychodzi z kart książek i przenosi się na puzzle. Gwarantuje to doskonałą zabawę połączoną z nauką dla najmłodszych wielbicieli dobrej rozrywki. Dwuelementowe puzzle z Puciem przeznaczone są dla dzieci od drugiego roku życia. Na puzzlach bohater przedstawiony jest w różnych sytuacjach, w których brakuje jakiegoś ważnego elementu. Zadaniem dziecka jest przyjrzenie się obrazkom, a po zastanowieniu się - dobranie elementu, który stworzy całość z tym pierwszym. Puzzle dostosowane są do najmłodszych pod względem wielkości oraz są odporne na zginanie. Nadruk został wykonany z dbałością o najmniejsze szczegóły. Dzięki puzzlom dziecko rozwija zdolności manualne, koordynację wzrokowo-ruchową (koordynacja ręka-oko) oraz kształtują logiczne myślenie i spostrzegawczość. "Pucio. Puzzle. Czego brakuje?" to również doskonała okazja do ćwiczenia mowy oraz zdolności opowiadania o tym, co przedstawia obrazek. Dzięki temu puzzle mogą być wykorzystywane na różne sposoby oraz pozwalają na wiele godzin doskonałej zabawy - to głównie od rodzica zależy, w jaki sposób zostaną one wykorzystane. Warto dopasowywać formę zabawy oraz poziom jej trudności do rozwoju dziecka oraz jego aktualnych potrzeb. Puzzle doskonale sprawdzą się również jako pomoc terapeutyczna - dla dzieci o obniżonych zdolnościach poznawczych czy w terapii psychologicznej. "Pucio. Puzzle. Czego brakuje?" to jedna z wielu propozycji spotkania się z bohaterem, który zachwyca dorosłych i dzieci. Autorką zabawki jest Marta Galewska-Kustra - doświadczona pedagog dziecięca i logopeda, która stworzyła całą serię książek i gier z Puciem. Warto zwrócić uwagę na inne części cyklu, na przykład: "Pucio. Pierwsze zabawy" czy "Pucio. Puzzle. Pucio i Misia ubierają choinkę", oraz zapoznać się z książkami - chociażby "Pucio na wakacjach. Ćwiczenia wymowy dla przedszkolaków".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 78 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Rodzinna sobota / Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 15 elementów + opowiadanie (6 stron. : ilustracje ; 12 cm) : karton, tektura, kolor ; w pudełuku 14 x 14 x 14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Puzzle kierujemy do dzieci, które ukończyły drugi rok życia. W pudełku jest 15 elementów. Każdy z nich przedstawia fragment jednego dnia w rodzinie Pucia. Po ich ułożeniu otrzymacie ciąg obrazków opowiadających o całej rodzinnej sobocie. W dołączonej do zestawu instrukcji znajdziecie propozycje wielu ciekawych zabaw. Każda z nich ćwiczy wszystkie lub niektóre z następujących umiejętności: rozumienie słuchanego tekstu, uwagę słuchową, rozumienie sekwencji zdarzeń, umiejętność opowiadania, logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość. Wzbogaca także słownictwo. Zestaw zawiera również przykładowe opowiadanie, które możecie wykorzystać podczas zabawy. Nie musicie się ograniczać do zabaw zaproponowanych w instrukcji. Korzystajcie z wyobraźni i wymyślajcie własne!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 22 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kim jestem ? : rozrywka dla całej rodziny! / Kukuryku Julia Pogorzelska, ilustracje Barbara Galińska [ i inni]. - Częstochowa : Kukuryku, 2019. - Zawartość: 110 kart, 4 opaski, klepsydra + instrukcja ; 20 x 20 cm.
Zadaniem każdego z graczy jest odgadnięcie KIM SIĘ JEST, na podstawie zadawanych pytań i odpowiedzi reszty graczy. Podczas zabawy można udzielać jedynie odpowiedzi TAK lub NIE. Wygrywa ta osoba, która pierwsza odgadnie co przedstawia jej karta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 38 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Memos : Kicia Kocia / [autor, ilustracje: Anita Głowińska ; Media Rodzina]. - Gdynia : Trefl, [2023]. - 1 pudełko (36 kartoników, instrukcja) ; 20x20x5 cm.
(Kicia Kocia)
Lubisz gry pamięciowe? Chcesz ćwiczyć spostrzegawczość swojego dziecka? Kicia Kocia, Pacek, Julianek i Adelka zapraszają Was do wspólnej zabawy podczas korzystania z pozycji "Memos. Kicia Kocia"!
Gry, które polegają na odnajdywaniu poszczególnych elementów, pomagają w doskonaleniu pamięci i wykształceniu refleksu. Uczą spostrzegawczości i szybkiego działania. Jedną z takich gier jest właśnie gra "Memos" wydawnictwa Trefl, skierowana do dzieci w wieku powyżej trzech lat.
Uczestnicy gry muszą odnaleźć pary obrazków, które znajdują się na kartonikach. Kartoniki te na początku zabawy są odwrócone ilustracjami do dołu. Gracze kolejno odwracają po dwa kartoniki, próbując wyszukać pasujące do siebie obrazki. Wygrywa ten, kto odnajdzie najwięcej par.
Gra jest skierowana w szczególności do miłośników Kici Koci, małej dziewczynki znanej z popularnej serii książeczek autorstwa Anity Głowińskiej. Kicia Kocia uczęszcza do przedszkola i bierze udział w wielu przygodach, podróżach i zabawach. Jej perypetie są dla czytelników przyczynkiem do zapoznania się z różnymi problemami typowymi dla małych dzieci. Książeczki z tego cyklu pomagają dzieciom oswoić się z trudnymi dla nich tematami, takimi jak strach przed ciemnością czy pojawienie się młodszego rodzeństwa. Dzięki oryginalnym ilustracjom i ich opisom służą do poszerzenia słownictwa maluchów, a także stanowią źródło interesujących pomysłów na zabawy z małymi dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 73 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gimatriks : gra dla tęgich umysłów : tutaj liczą się słowa / autor gry: Michael Herman. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2018]. - 1 gra (144 sztuk kostek z literami, 72 sztuki kostekz cyframi, 36 sztuk kostek „znak równości”, woreczek na literki, woreczek na cyferki, klepsydra, notes) : karton, materiał, plastik, papier ; w pudełku 38x30x7 cm + instrukcja (7 stron : ilustracje ; 21 cm).
(Gold Edition / Alexnder)
Gimatriks to wyjątkowa GRA SŁOWNA, w której wygrywa ten, kto… NAJLEPIEJ LICZY! Literom nadano wartości liczbowe, zatem układaj słowa tak, aby ich wartość odpowiadała wylosowanym liczbom. Bądź kreatywny i szukaj takich słów, za które zgarniesz jak najwięcej punktów. Oto prawdziwa gimnastyka dla mózgu zmuszająca do aktywności obie jego półkule! Jesteś gotowy podjąć to wyzwanie? Jeśli tak, to szykuj się na tęgie główkowanie! Gra wydana została w pudełku z solidnej, litej tektury, a sama okładka posiada elegancką fakturę płótna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 43 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(1001 Elementów do Znalezienia)
Z serią książek 1001 rzeczy do znalezienia można bawić się godzinami. Szukając przedmiotów i postaci ze Świata Księżniczek, dowiesz się, gdzie się bawią, odkryjesz królewskie ogrody, weźmiesz udział w balu i paradzie ulicami miasta… Spróbuj znaleźć wszystko, co należy do Świata Księżniczek!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Łap za słówka : gra karciana / autor gry Hartwig Jakubik. - [Warszawa] : Egmont Polska ; copyright 2020. - 1 gra (30 kart kategorii, 32 karty liter, 38 kart punktów) : karton, papier, kolor ; w pudełku 13x10x3 cm + instrukcja
Karciana wersja słownej gry imprezowej typu Państwa i Miasta! Znajdź słowa pasujące do podanej kategorii oraz zawierające 2 określone litery. Na przykład zwierzęta z literami „Z” i „E” w nazwie. Popuść wodze fantazji – im dziwniejsze słowa, tym lepiej. Punkty zdobywa się tylko za unikalne wyrazy, których nie zapisali przeciwnicy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 16 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
MLEM : agencja kosmiczna / [autor] Reiner Knizia ; [ilustracje] Joanna Rzepecka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2023. - 1 gra (1 plansza rakiety, 4 żetony celów, 64 żetony punktów, 6 kości, 1 pionek rakiety, 1 kosmiczna mata, 5 planszetek graczy, 40 żetonów astronautów, 1 żeton kosmicznej porażki, 20 żetonów odkryć, 20 żetonów tajnych misji, 5 żetonów UFO, 1 pionek UFO, 14 żetonów wyprawy) : drewno, karton, materiał, plastik, kolor ; w pudełku 7x28x27 cm + instrukcja (14, [2] strony : ilustracje ; 24 cm).
"MLEM : Agencja kosmiczna" to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to... koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 86 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pędzące żółwie : wyścig do sałaty / autor Reiner Knizia ; ilustracje Rolf Vogt. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2021. - 1 pudełko (5 figurek żółwi, 5 płytek z zółwiami, 52 karty) ; 13x10x4 cm ; instrukcja 2 strony ; 19 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 11 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej