Gry planszowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(58)
Forma i typ
Gry i zabawki
(58)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
wypożyczone
(34)
dostępne
(22)
Placówka
Wypożyczalnia
(56)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(4)
Kłos Joanna
(4)
Traczykowski Grzegorz
(4)
Czuba Sławomir
(3)
Fabiański Wiktor
(2)
Gamrot Magda
(2)
Głowińska Anita
(2)
Knizia Reiner
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Michaud Laura
(2)
Miyano Kaya
(2)
Moon Alan R
(2)
Rutowska-Leśniewska Monika
(2)
Rzepecka Joanna
(2)
Szewczyk Michał
(2)
Agnieszka Kupczyk
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Baranowska Natalia
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Budzyń Anna
(1)
Bukowski Adam
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chatterton Chris
(1)
Cywińska Anna
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Dudek Marcin
(1)
Dziubak Emilia (1982- )
(1)
Erdt Markus
(1)
Fiore Christian
(1)
Furmanczyk Krzysztof
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Happel Knut
(1)
HeedtChristof
(1)
Herman Michael
(1)
Jantner Janos
(1)
Jasionowski Maximilian
(1)
Joopen Peter-Paul
(1)
Kortas Paulina
(1)
Kramer Wolfgang
(1)
Król Magdalena
(1)
Kucharska Nikola
(1)
López Carlos
(1)
Madaj Karol
(1)
Malesińska Marta
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Milewski Piotr
(1)
Mrożek Kamila
(1)
Murawska Iwona
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
Nowakowska Magdalena
(1)
O'Connor Rory (1973- )
(1)
Odorowicz Bartosz
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Patryk Blok
(1)
Piotr Kania
(1)
Przybył Marta (1982- )
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Reiner Knizia
(1)
Rimm Agnieszka
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Santisteban Santi
(1)
Schmider Nina
(1)
Sistrunk Michael
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Szafran Magdalena
(1)
Szymanowicz Maciej
(1)
Tarczykowski Grzegorz
(1)
Tomasz Kołodziejczak
(1)
Tomaszewski Jan
(1)
Torres Djib
(1)
Torres Régis
(1)
Vogt Rolf
(1)
Vohwinkel Franz
(1)
Witkowska Katarzyna
(1)
Wróblewska Aneta
(1)
Zawistowski Andrzej (1973- )
(1)
Zdybel Jacek
(1)
Zdybel Jacek (1963- )
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Łuczyńska Natalia
(1)
Żabicka Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Niemcy
(1)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Dzieci
(43)
6-8 lat
(30)
Młodzież
(28)
9-13 lat
(24)
14-17 lat
(20)
Dorośli
(19)
0-5 lat
(12)
Rodzice
(3)
5 lat
(2)
8 lat
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Pucio (postać fikcyjna)
(4)
Zabawa
(3)
Astronauci
(2)
Czarodzieje
(2)
Kolonizacja kosmosu
(2)
Koty
(2)
Kurnik
(2)
Magia
(2)
Motoryka mała
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Spryt
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Antonimy
(1)
Arystokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka
(1)
Gra zręcznościowa
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry towarzyskie
(1)
Język polski
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Kreatywność
(1)
Królik
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kupcy
(1)
Kura domowa
(1)
Las
(1)
Lis
(1)
Minecraft
(1)
Nauka
(1)
Nauka czytania
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
PRL
(1)
Potwory
(1)
Renesans
(1)
Strategia
(1)
Trening pamięci
(1)
Wirusy
(1)
Zakupy
(1)
Zwierzęta
(1)
Zwierzęta leśne
(1)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(1867)
Powieść
(1843)
Kryminał
(766)
Opowiadania i nowele
(741)
Thriller
(502)
Gry planszowe
(58)
Romans
(438)
Powieść amerykańska
(432)
Powieść historyczna
(395)
Powieść polska
(310)
Saga rodzinna
(300)
Fantastyka
(256)
Fantasy
(234)
Powieść przygodowa
(199)
Sensacja
(195)
Biografia
(187)
Wiersze
(169)
Poradnik
(162)
Pamiętniki i wspomnienia
(156)
Publikacja bogato ilustrowana
(138)
Opracowanie
(137)
Powieść psychologiczna
(128)
Powieść angielska
(122)
Książka obrazkowa
(118)
Reportaż
(112)
Powieść kryminalna
(105)
Książki dla małych dzieci
(95)
Wydawnictwa popularne
(91)
Powieść erotyczna
(86)
Antologia
(83)
Powieść biograficzna
(78)
Opowiadanie dziecięce polskie
(75)
Broszura
(68)
Publicystyka
(65)
Gry i zabawy umysłowe
(61)
Biografie
(58)
Literatura amerykańska
(57)
Bajki i baśnie
(53)
Komiks
(48)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(48)
Audiobooki
(45)
Wydawnictwa dla dzieci
(45)
Horror
(44)
Książka zabawka
(43)
Literatura polska
(41)
Powieść szwedzka
(39)
Publikacje dla dzieci
(39)
Romans historyczny
(39)
Literatura dziecięca polska
(37)
Science fiction
(37)
Powieść sensacyjna
(36)
Wywiad dziennikarski
(35)
Podręcznik
(34)
Adaptacja literacka
(32)
Opowiadania i nowele przygodowe
(32)
Pamiętniki polskie
(32)
Powieść australijska
(31)
Powieść francuska
(31)
Poradniki
(30)
Powieść niemiecka
(30)
Przepisy kulinarne
(30)
Autobiografia
(29)
Literatura dla młodzieży
(29)
Opowiadanie dziecięce
(29)
Przewodnik turystyczny
(27)
Esej
(26)
Literatura dla dzieci
(26)
Monografia
(26)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(25)
Relacja z podróży
(25)
Komedia
(23)
Pamiętniki angielskie
(23)
Praca zbiorowa
(23)
Gry edukacyjne
(22)
Książka obrazkowa (picturebook)
(21)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(21)
Literatura angielska
(20)
Reportaż polski
(20)
Antologie
(19)
Thriller psychologiczny
(19)
Wywiady
(19)
Dystopia
(18)
Felieton
(18)
Poezja dziecięca polska
(18)
Powieść hiszpańska
(18)
Materiały pomocnicze
(17)
Powieść kanadyjska
(17)
Powieść norweska
(17)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Książki dla najmłodszych
(16)
Poezja
(16)
Powieść młodzieżowa polska
(16)
Powieść rosyjska
(16)
Publicystyka polska
(16)
Gry i zabawy
(15)
Książka-zabawka
(15)
Literatura podróżnicza
(15)
Pamiętniki amerykańskie
(15)
Powieść fantastyczna
(15)
Powieść polityczna
(15)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(36)
Edukacja i pedagogika
(2)
58 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 24 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory do szafy / autor gry Antoine Bauza ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 gra (pudełko zawiera 20 kart potworów ; 10 żetonów zabawek ; 3 części potwora Zębogona ; 2 żetony Łowców Doskonałych ; szafa ; instrukcja) ; 19x19x4 cm.
Nie możesz zasnąć? Potwory czają się pod łóżkiem? Wykaż się doskonałą pamięcią i pogoń je wszystkie do szafy! Zagraj sam, z przyjaciółmi, bądź zwołaj domowników i wspólnie pokonajcie nocne straszydła! "Potwory do Szafy" zalecane są na dobranoc nawet dla najmłodszych graczy (proste zasady sprawiają, że już 3-letnie dzieci wiedzą gdzie jest miejsce nocnych koszmarów."Potwory do Szafy" to krótka gra dla 1 do 6 osób z wariantami kooperacji lub rywalizacji. By rozpocząć, pudełko-szafę wraz z trzyczęściowe ciało Zębogona (tą samą stroną), umieszczamy gdzieś na boczku. Na środku kładziemy potasowaną talię kart Śpiących Dzieci, a żetony zabawek rozkładamy wokół stosu kart rewersami do góry. Wierzchnią kartę Śpiących Dzieci dociągamy i odwracamy na drugą stronę. Kryje się na niej potwór, który w lewym dolnym rogu ma narysowany symbol zabawki- tego przedmiotu będziemy potrzebować by odesłać go do szafy. Gracz w swojej turze odkrywa jeden z żetonów zabawek, porównuje z kartą potwora i jeśli są to te same symbole potwór zostaje odesłany do pudełka-szafy. Jeśli nie, należy przewrócić jedną część Zębogona na drugą stronę i próbę podejmuje kolejny uczestnik. Niezależnie od tego czy potwora udało się odesłać czy nie, żeton zabawki ląduje z powrotem zakryty na swoim miejscu. Zapamiętaj jego położenie, może się przydać następnym razem! Gdy cały Zębogon przewrócony zostanie na drugą stronę (po trzeciej rundzie), należy odkryć kolejnego potwora. Gracze wygrywają grę, gdy wszystkie nocne koszmary wylądują w pudełku.Świetna zabawa dla całej rodziny! Piękne wykonane ilustracje, niespotykany pomysł z pudełkiem-szafą i proste zasady zapewniają miłe, wspólnie spędzone chwile nie tylko w wieczornych porach czy bezsennych nocach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 42 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wirus! / autor Domingo Cabrero, Carlos López, Santi Santisteban, przełożył Sławomir Czuba. - Podłęże : Muduko, copyright 2021. - 1 pudełko (68 kart) : karton, kolor ; 15 x 11 x 4 cm.
W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów, rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii i rywalizowanie o to, komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy, a do tego uratować świat przed pandemią. Będziecie musieli zbudować ludzkie ciało, jednocześnie bronić je przed zainfekowaniem, zniszczeniem lub kradzieżą organów przez zarażonych przeciwników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 26 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Frozen II)
W nowej odsłonie gry Boom Boom gracze starają się zebrać identyczne karty z ulubionymi bohaterami z filmu Disney Kraina Lodu II. Wszyscy gracze w tym samym czasie wymieniają karty z ręki z kartami znajdującymi się na planszy. Po zebraniu zestawu 4 takich samych kart gracz uderza w dzwonek, sygnalizując innym wykonanie zadania. Gracze mogą polować na karty przeciwników – kto okaże się najszybszy? Gracz, który jako pierwszy zbierze odpowiednie stosy takich samych kart, zostaje zwycięzcą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 63 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Grzybobranie w Zielonym Gaju / koncepcja i opracowanie Sławomir Czuba, Wiktor Fabiański, Grzegorz Traczykowski ; opracowanie techniczne Grzegorz Traczykowski ; opracowanie graficzne Natalia Łuczyńska. - Gdynia : Trefl, [brak danych]. - 1 gra (plansza wraz z elementami przestrzennymi, 4 koszyczki, 1 grzybów jadalnych, 5 czerwonych muchomorów, kostka do gry, instrukcja) ; 26 x 26 x 8 cm.
W Zielonym Gaju ptaszki śpiewają, grzybiarze wyruszyli do boru. Kto z was okaże się sprytniejszyw wyścigu po grzybki? Las jest ogromny, a grzybków bardzo mało. Kto zdobędzie ich więcej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 5 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Basia w ZOO / autor gry: Tom Delmé ; opowiadanie: Zofia Stanecka ; ilustracje: Marianna Oklejak ; [tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer]. - Warszawa : Egmont Polska, 2021. - 1 gra (36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach) : karton, tektura, kolor ; pudełko 4x13x13 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 12 cm).
Gra na podstawie książek o Basi! Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Zawartość pudełka: 36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach, po 2 na gracza: Basia, Janek, Mama, Tata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 48 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rok w lesie : znajdź zwierzaka : gra przestrzenna / ilustracje i layout: Emilia Dziubak. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2021. - 1 gra (12 kartonowych figurek zwierząt, 3 kartonowe figurki drzew liściastych, 3 kartonowe figurki drzew iglastych, 3 kartonowe figurki krzewów, 12 żetonów z wizerunkami zwierząt, 25 żetonów punktacji z wizerunkiem żołędzia) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 23x23x7 cm + instrukcja ([4 ] strony ; ilustracje ; 21 cm).
(Rok... / Wydawnictwo Nasza Księgarnia)
Leśne zwierzęta ponownie zapraszają do swojego domu. Wyjątkowego, bo trójwymiarowego, a w takim lesie z łatwością można się schować! Hej, czy przypadkiem nie stał tu przed chwilą łoś? Gdzie on się podział? "Rok w lesie. Znajdź zwierzaka" to wspaniała gra ćwicząca pamięć i refleks. Celem jest wskazanie zwierzęcia, które ukryło się w lesie lub dopiero co się w nim pojawiło. Forma gry przestrzennej angażuje wszystkich uczestników zabawy. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 79 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Minecraft : Heroes of the Village / Christian Fiore, Knut Happel. - Ravensburg : Ravensburger, 2022. - 1 gra (25 bloków, 18 kafelków świata, 4 kolorowe podwójne podstawki + 4 odpowiadające im tablice ekwipunku, 6 kafelków graczy + 6 tablic graczy, 6 kafelków zaierząt + 6 tablic zwierząt, 9 kart budynków + 3 podstawki, 12 kafelków potworów, 1 pole startowe, 1 ścieżka złlsadnika, 1 karta złosadnika + 1 podstawka, 1 kostka walki, 1 kostka złosadnika, 1 woreczek) : karton, drewniane, plastik, tektura, kolor; w pudełku 27x27x5 cm + instrukcja (32 strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm).
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Pełna przygód i niespodzianek kooperacyjna gra Minecraft dla całej rodziny. Czy uda wam się ochronić wioskę przed najazdem grabieżczych złosadników? Odkrywajcie świat, zbierajcie bloki, walczcie z potworami i stawiajcie budynki zanim złosadnicy dotrą do wioski. Przy waszym boku wiernie stoją wasi zwierzęcy towarzysze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 74 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Moje pierwsze układanki / Marta Galewska-Kustra ; ilustracje: Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (7 zestawów - 21 elementów) : tektura, kolor ; w pudełku 7x14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Pudełko zawiera 7 bardzo prostych układanek o wymiarach 9 × 18 centymetrów. Każda z nich jest podzielona na 3 elementy z typowymi dla puzzli wypustkami. Na poszczególnych obrazkach przedstawiono głównych bohaterów książek Marty Galewskiej-Kustry i Joanny Kłos: Pucia, Misię, Bobo, mamę, tatę, psa Funia i kotkę Mimi. Czyste, jasne tło ułatwia koncentrację na obrazku, dzięki czemu zabawka jest odpowiednia już dla rocznych dzieci. Te proste puzzle lepiej niż tradycyjne stymulują percepcję wzrokową oraz analizę wzrokową obiektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 77 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Pierwsze zabawy / koncepcja, opracowanie logopedyczne i pedagogiczne Marta Galewska-Kustra ; layout and illustrations by Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza ksiegarnia, copyright 2020. - 1 gra (20 obrazków, 20 kartoników kartoników z podpisami oraz propozycje 6 zabaw z dziećmi rocznymi i starszymi) : tektura, kolor ; w pudełku 13x13x13 cm + instrukcja ([4] strony ; ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Pucio to tytułowy bohater niezwykle popularnej serii książeczek dla dzieci, której autorką jest Marta Galewska-Kustra. Razem z uroczym chłopcem młodzi czytelnicy poznają ciekawe miejsca i doświadczają nowych rzeczy, ucząc się przy tym pierwszych słów i prostych zdań. Ku uciesze dzieci zabawa z Puciem może być jeszcze lepsza. Wszystko za sprawą gry edukacyjnej "Pucio. Pierwsze zabawy".
Ulubiony bohater dzieci zaprasza do wspólnej rozrywki! Gra "Pucio. Pierwsze zabawy" zachwyca dzieci w różnym wieku. Zestaw zawiera czterdzieści kartoników. Połowa z nich ukazuje Pucia podczas wykonywania codziennych czynności. Wśród nich znaleźć można powitanie z pieskiem, grę na trąbce, bębenku, zabawę pociągiem, a nawet niespodziewany upadek, który często zdarza się maluchom podczas zabawy.
Każda czynność opisana jest wyrazem dźwiękonaśladowczym ("hau, hau", "bam", "tu, tu"). Te same sylaby znajdują się również na drugiej połowie kartoników. Razem kartoniki pozwalają bawić się na sześć różnych sposobów! Młodsze pociechy uczą się pierwszych wyrazów, próbują rozpoznawać znajdujące się na obrazku przedmioty czy zwierzęta. Starsze zaś poznają litery, ucząc się dopasowywać poszczególne obrazki do odpowiedniego wyrażenia.
"Pucio. Pierwsze zabawy" to zestaw grubych kartoników, łatwych do chwytania nawet dla najmłodszych. Ciekawe pudełko stanowi nie tylko doskonałe miejsce do przechowywania kart, ale również doskonałą ozdobę dziecięcego pokoju. Gra pozwala na dobrą zabawę, ale również rozwija umiejętności zarówno młodszych, jak i nieco starszych pociech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 61 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Przeciwieństwa / autor Marta Galewska-Kustra ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2021. - 1 gra (10 zestawów - 20 elementów puzzli) : tektura, kolor ; w pudełku 14x14x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 13 cm).
(Pucio. Gry)
"Pucio. Przeciwieństwa" to długo wyczekiwana przez rodziców zabawa z jednym z ulubionych dziecięcych bohaterów ostatnich lat! Tytułowy uroczy Pucio wychodzi z kart książek i przenosi się na puzzle. Gwarantuje to doskonałą zabawę połączoną z nauką dla najmłodszych wielbicieli dobrej rozrywki. Dwuelementowe puzzle z Puciem przeznaczone są dla dzieci od drugiego roku życia. Na puzzlach bohater przedstawiony jest w różnych sytuacjach, w których brakuje jakiegoś ważnego elementu. Zadaniem dziecka jest przyjrzenie się obrazkom, a po zastanowieniu się - dobranie elementu, który stworzy całość z tym pierwszym. Puzzle dostosowane są do najmłodszych pod względem wielkości oraz są odporne na zginanie. Nadruk został wykonany z dbałością o najmniejsze szczegóły. Dzięki puzzlom dziecko rozwija zdolności manualne, koordynację wzrokowo-ruchową (koordynacja ręka-oko) oraz kształtują logiczne myślenie i spostrzegawczość. "Pucio. Puzzle. Czego brakuje?" to również doskonała okazja do ćwiczenia mowy oraz zdolności opowiadania o tym, co przedstawia obrazek. Dzięki temu puzzle mogą być wykorzystywane na różne sposoby oraz pozwalają na wiele godzin doskonałej zabawy - to głównie od rodzica zależy, w jaki sposób zostaną one wykorzystane. Warto dopasowywać formę zabawy oraz poziom jej trudności do rozwoju dziecka oraz jego aktualnych potrzeb. Puzzle doskonale sprawdzą się również jako pomoc terapeutyczna - dla dzieci o obniżonych zdolnościach poznawczych czy w terapii psychologicznej. "Pucio. Puzzle. Czego brakuje?" to jedna z wielu propozycji spotkania się z bohaterem, który zachwyca dorosłych i dzieci. Autorką zabawki jest Marta Galewska-Kustra - doświadczona pedagog dziecięca i logopeda, która stworzyła całą serię książek i gier z Puciem. Warto zwrócić uwagę na inne części cyklu, na przykład: "Pucio. Pierwsze zabawy" czy "Pucio. Puzzle. Pucio i Misia ubierają choinkę", oraz zapoznać się z książkami - chociażby "Pucio na wakacjach. Ćwiczenia wymowy dla przedszkolaków".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 78 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pucio. Rodzinna sobota / Marta Galewska-Kustra. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2020. - 15 elementów + opowiadanie (6 stron. : ilustracje ; 12 cm) : karton, tektura, kolor ; w pudełuku 14 x 14 x 14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 12 cm).
(Pucio. Gry)
Puzzle kierujemy do dzieci, które ukończyły drugi rok życia. W pudełku jest 15 elementów. Każdy z nich przedstawia fragment jednego dnia w rodzinie Pucia. Po ich ułożeniu otrzymacie ciąg obrazków opowiadających o całej rodzinnej sobocie. W dołączonej do zestawu instrukcji znajdziecie propozycje wielu ciekawych zabaw. Każda z nich ćwiczy wszystkie lub niektóre z następujących umiejętności: rozumienie słuchanego tekstu, uwagę słuchową, rozumienie sekwencji zdarzeń, umiejętność opowiadania, logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość. Wzbogaca także słownictwo. Zestaw zawiera również przykładowe opowiadanie, które możecie wykorzystać podczas zabawy. Nie musicie się ograniczać do zabaw zaproponowanych w instrukcji. Korzystajcie z wyobraźni i wymyślajcie własne!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 22 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Memos : Kicia Kocia / [autor, ilustracje: Anita Głowińska ; Media Rodzina]. - Gdynia : Trefl, [2023]. - 1 pudełko (36 kartoników, instrukcja) ; 20x20x5 cm.
(Kicia Kocia)
Lubisz gry pamięciowe? Chcesz ćwiczyć spostrzegawczość swojego dziecka? Kicia Kocia, Pacek, Julianek i Adelka zapraszają Was do wspólnej zabawy podczas korzystania z pozycji "Memos. Kicia Kocia"!
Gry, które polegają na odnajdywaniu poszczególnych elementów, pomagają w doskonaleniu pamięci i wykształceniu refleksu. Uczą spostrzegawczości i szybkiego działania. Jedną z takich gier jest właśnie gra "Memos" wydawnictwa Trefl, skierowana do dzieci w wieku powyżej trzech lat.
Uczestnicy gry muszą odnaleźć pary obrazków, które znajdują się na kartonikach. Kartoniki te na początku zabawy są odwrócone ilustracjami do dołu. Gracze kolejno odwracają po dwa kartoniki, próbując wyszukać pasujące do siebie obrazki. Wygrywa ten, kto odnajdzie najwięcej par.
Gra jest skierowana w szczególności do miłośników Kici Koci, małej dziewczynki znanej z popularnej serii książeczek autorstwa Anity Głowińskiej. Kicia Kocia uczęszcza do przedszkola i bierze udział w wielu przygodach, podróżach i zabawach. Jej perypetie są dla czytelników przyczynkiem do zapoznania się z różnymi problemami typowymi dla małych dzieci. Książeczki z tego cyklu pomagają dzieciom oswoić się z trudnymi dla nich tematami, takimi jak strach przed ciemnością czy pojawienie się młodszego rodzeństwa. Dzięki oryginalnym ilustracjom i ich opisom służą do poszerzenia słownictwa maluchów, a także stanowią źródło interesujących pomysłów na zabawy z małymi dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 73 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gimatriks : gra dla tęgich umysłów : tutaj liczą się słowa / autor gry: Michael Herman. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2018]. - 1 gra (144 sztuk kostek z literami, 72 sztuki kostekz cyframi, 36 sztuk kostek „znak równości”, woreczek na literki, woreczek na cyferki, klepsydra, notes) : karton, materiał, plastik, papier ; w pudełku 38x30x7 cm + instrukcja (7 stron : ilustracje ; 21 cm).
(Gold Edition / Alexnder)
Gimatriks to wyjątkowa GRA SŁOWNA, w której wygrywa ten, kto… NAJLEPIEJ LICZY! Literom nadano wartości liczbowe, zatem układaj słowa tak, aby ich wartość odpowiadała wylosowanym liczbom. Bądź kreatywny i szukaj takich słów, za które zgarniesz jak najwięcej punktów. Oto prawdziwa gimnastyka dla mózgu zmuszająca do aktywności obie jego półkule! Jesteś gotowy podjąć to wyzwanie? Jeśli tak, to szykuj się na tęgie główkowanie! Gra wydana została w pudełku z solidnej, litej tektury, a sama okładka posiada elegancką fakturę płótna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 43 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
La Cucaracha / author Peter-Paul Joopen ; illustration Janos Jantner, Maximilian Jasionowski. - Ravensburg : Ravensburger, copyright 2013. - 1 pudełko (1 HEXBUG nano, 1 plansza 3D do gry z 24 ruchomymi przyborami, 18 żetonów z karaluchami, 1 kostka do gry, 2 drzwi) ; 44x30x6 cm.
W kuchni jest karaluch! Szybko - kto go złapie?! Rzuć kostką i działaj błyskawicznie - użyj sztućców, aby zwabić karalucha do swojej pułapki. Gracz, który złapie karalucha 5 razy wygrywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 6 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
MLEM : agencja kosmiczna / [autor] Reiner Knizia ; [ilustracje] Joanna Rzepecka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2023. - 1 gra (1 plansza rakiety, 4 żetony celów, 64 żetony punktów, 6 kości, 1 pionek rakiety, 1 kosmiczna mata, 5 planszetek graczy, 40 żetonów astronautów, 1 żeton kosmicznej porażki, 20 żetonów odkryć, 20 żetonów tajnych misji, 5 żetonów UFO, 1 pionek UFO, 14 żetonów wyprawy) : drewno, karton, materiał, plastik, kolor ; w pudełku 7x28x27 cm + instrukcja (14, [2] strony : ilustracje ; 24 cm).
"MLEM : Agencja kosmiczna" to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to... koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 86 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pędzące żółwie : wyścig do sałaty / autor Reiner Knizia ; ilustracje Rolf Vogt. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2021. - 1 pudełko (5 figurek żółwi, 5 płytek z zółwiami, 52 karty) ; 13x10x4 cm ; instrukcja 2 strony ; 19 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 11 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kurnik / autor : Reiner Knizia ; ilustracje Nikola Kucharska. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 gra (6 kur, 7 kurzych gniazd, 18 żetonów jajek) : karton, ilustracje kolorowe ; pudełko 18x14x4 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 16 cm).
Bądź sprytniejszy niż kury! Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby jajek. Aby je zdobyć, należy znaleźć kury wysiadujące jajka w odpowiednich kolorach. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ wszystkie kury w kurniku wyglądają jednakowo i często zmieniają gniazda, w których wysiadują jajka! Gra posiada proste zasady gry!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry Nr 57 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
MLEM : agencja kosmiczna / autor gry: Reiner Knizia ; ilustracje: Joanna Rzepecka. - Gdańsk : Rebel, © 2023. - 1 gra (1 plansza rakiety, 4 żetony celów, 64 żetony punktów, 6 kości, 1 pionek rakiety, 1 kosmiczna mata, 5 planszetek graczy, 40 żetonów astronautów, 1 żeton kosmicznej porażki, 20 żetonów odkryć, 20 żetonów tajnych misji, 5 żetonów UFO, 1 pionek UFO, 14 żetonów wyprawy) : drewno, karton, materiał, plastik, kolor ; w pudełku 7x27x27 cm + instrukcja (14, [2] strony : ilustracje ; 24 cm).
"MLEM : Agencja kosmiczna" to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to... koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka [opis wydawcy].
Gra planszowa
W koszyku
6. bierze! : chwyć byka za rogi! / Wolfgang Kramer ; grafika Franz Vohwinkel. - Gdańsk : [Dystrybucja] Rebel, 2011. - 1 gra (104 karty) : karton, tektura, kolorowe ; w pudełku 13x10x2 cm + instrukcja (1 dwustronnie zadrukowana karta złożona w harmonijkę : ilustracje kolorowe ; 42x15 cm).
Wybierz, odkryj, zagraj! 6. bierze to niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Na samym początku otrzymujemy po 10 kart, które następnie zagrywamy w 1 z 4 rzędów. Pamiętaj jednak, że nazwa gry nie jest przypadkowa: ten, kto dołoży 6. kartę do rzędu, musi go zebrać, a każdy byk na zebranej karcie oznacza niechciane punkty karne! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry Nr 82 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej